Duurzame verpakkingen

Een eerste indruk

De verpakking is de eerste indruk van uw product als de consument deze in het schap ziet liggen. Naast houdbaarheid en bescherming heeft het nog een andere functie: het dient ook als communicatiemiddel met de consument. De verpakking van uw product is de eerste indruk die de consument in de winkel te zien krijgt. Dit maakt de keuze in het schap makkelijker, want het aanbod van producten is groot. Het oog bepaalt mede of uw product in het winkelmandje wordt gelegd. Is uw product gezond, biologisch of luxe? De verpakking vertelt een heleboel en spreekt de consument aan. Altacel werkt graag samen met u aan een verantwoorde verpakking.

Een verpakking heeft een aantal functies:

  • Bescherming tijdens transport
  • Optimaliseren van de houdbaarheid / shelf life (THT)
  • Behoud van smaak en structuur van het product
  • Communicatie met uw klant (de consument)
    • Logo en merk onderscheiden uw product van andere producten
    • Uitstraling van de verpakking is vaak bepalend voor de aankoop van uw product.

Ons uitgangspunt is het creëren van een mooie duurzame verpakking die de eigenschappen van uw product zo goed mogelijk weergeeft. Eén die ook nog eens verantwoord is. Hoe doen we dat? We gebruiken onder andere een minimale benodigde dikte van de folie en kijken ook naar de minimale grootte van de verpakking. Vaak kan in zowel folie als verpakkingsformaat wel 15 tot 20% bespaard worden.

Meer weten over ons productieproces?